Als één van de grootste adverteerders van Nederland proberen de Goede Doelen Loterijen continu deelnemers te werven en te behouden. Omdat onze lotenverkoop niet plaatsvindt via fysieke distributeurs, is de on- en offline (visuele) identiteit en communicatie dé link met de consument en dus ontzettend belangrijk.
Gezien de voortdurende stroom aan communicatie werken de loterijen niet met externe bureaus maar met een in-house creatieve afdeling: het Concept Center. Mobiel, internet, e-mail, brieven, abri’s en radio- en tv-commercials; de marketingmix is breed, dus zijn alle disciplines in het Concept Center vertegenwoordigd.
Bas de Valk

Bas de Valk
- Webdesigner

'Het meest uitdagende voor mij is alles wat in print is opgemaakt om te zetten naar bewegend beeld. En ik wil ervoor zorgen dat mensen niet immuun worden voor wat je hen voorschotelt. Daarom is vernieuwend bezig zijn een absolute must. De creatieve formule staat hier altijd op 'aan'.'

Samenwerking met marketingafdelingen

De werkzaamheden op het Concept Center vinden plaats in nauwe samenwerking met de marketingafdelingen van de drie loterijen. Zij zijn in feite de opdrachtgever. Met elkaar proberen wij iedere campagne weer tot een succes te maken en werken we aan een positieve merkbeleving van de loterijen.

Op het Concept Center draait het om:
  • Beïnvloeden van kennis, houding en gedrag van de consument
  • Ontwerpen en bewaken van de corporate identity van de merken
  • Ontwikkelen van campagnes

Winnaars

De afdeling Winnaars is operationeel verantwoordelijk voor de naturaprijzen van de Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij. Elke maand zorgt het team ervoor dat honderdduizenden winnaars met een positief gevoel terugkijken op het winnen van hun prijs. Dit heeft een positief effect op behoud van onze deelnemers. De afdeling ziet daarom toe op optimale communicatie in winnaarsbrieven en op de websites waar winnaars hun prijs kiezen. Zij coördineren ook de logistieke prijzentrajecten en onderhouden contacten met leveranciers en distributiecentra. Daarnaast beheren zij alle voorraden van de Goede Doelen Loterijen bij de diverse distributiecentra. Iedereen op de afdeling werkt mee om alle prijzencommunicatie en prijzen op tijd en correct bij de winnaars te krijgen. Is er toch nog een vraag over een prijs? Dan zorgen zij – samen met de subafdeling Front Office Prijzen – voor een snel antwoord en/of goede oplossing.

Is dit jóuw toekomstige werkplek?

Wil jij samen met ons de leukste merken van Nederland nóg leuker maken en lijkt het je wat om te werken op onze bijzondere locatie in Amsterdam? Reageer dan snel op één van onze vacatures of stuur een open sollicitatie. Op het Concept Center zijn we altijd op zoek naar talentvolle artdirectors, copywriters en (web)designers met minimaal vijf jaar ervaring.
Job alert

Wil je nooit een vacature missen?

Vragen over vacatures?

Neem contact op met onze HR afdeling via