Als één van de grootste adverteerders van Nederland proberen de Goede Doelen Loterijen continu deelnemers te werven en te behouden. Hoe succesvoller een campagne, hoe meer we kunnen afdragen aan onze goede doelen. Met als uiteindelijk doel: een betere wereld.
Omdat wij geen fysieke loten verkopen, zijn onze campagnes dé manier om mensen te bereiken. Deze worden ontwikkeld door de marketingafdelingen en onze in-house creatieve afdeling: het Concept Center.
We vinden het van groot belang dat onze campagnes 360 graden zijn, dus met de inzet van digital, EM, DM, outdoor, print en RTV. Vanwege deze brede marketingmix zijn alle disciplines in het Concept Center vertegenwoordigd.
Het Concept Center bewaakt en optimaliseert de huisstijl. We proberen onze campagnes zo goed mogelijk af te stemmen op de marketingdoelstellingen, de behoeften van de consument en de tijdsgeest.
Bas de Valk

Bas de Valk
- Design Coordinator

'Het meest uitdagende voor mij is alles wat in print is opgemaakt om te zetten naar bewegend beeld. En ik wil ervoor zorgen dat mensen niet immuun worden voor wat je hen voorschotelt. Daarom is vernieuwend bezig zijn een absolute must. De creatieve formule staat hier altijd op 'aan'.'

Hoe is de afdeling georganiseerd?

Het Concept Center is onderverdeeld in drie teams: een creatieteam, de studio en een digital team. De teams worden aangestuurd door een manager en begeleid door de traffic managers.
Artdirectors en copywriters van het creatieteam bedenken concepten voor de campagnes. In de studio geven grafisch designers en DTP’ers de campagnes vorm. Het digital team, bestaande uit webdesigners, motion designers en UX’ers, is verantwoordelijk voor alle online uitingen.

Mijlpalen

Wij organiseren sinds dit jaar de laatste vrijdag van elke maand de Monthly International Concept & Design Meeting; een (online) inspiratiesessie met collega’s uit Zweden, Engeland, Noorwegen en Duitsland. Een mooie bijeenkomst gericht op kennis delen, elkaar over de grenzen inspireren en bovendien fun, de leukste manier om de maand af te sluiten.
We speelden een essentiële rol bij het samengaan van de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij; de nieuwe VriendenLoterij kreeg een compleet nieuwe look & feel en introductiecampagne.

Is dit jóuw toekomstige werkplek?

Wil jij samen met ons de leukste merken van Nederland nóg leuker maken en lijkt het je wat om te werken op onze bijzondere locatie in Amsterdam? Reageer dan snel op één van onze vacatures of stuur een open sollicitatie. Op het Concept Center zijn we altijd op zoek naar talentvolle artdirectors, copywriters en (web)designers met minimaal vijf jaar ervaring.
Job alert

Wil je nooit een vacature missen?

Vragen over vacatures?

Neem contact op met onze HR afdeling via [email protected]