De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij hebben ieder een eigen marketingafdeling. Hier werken gedreven marketeers aan het bedenken, opzetten en realiseren van campagnes, het verhogen van de naamsbekendheid en het uitdragen van onze missie. We zijn verantwoordelijk voor de totale marketingmix van de loterijen, zowel online als offline.
Alles wat onze marketeers doen, is gericht op het werven en behouden van deelnemers. Trouwe deelnemers betrekken we zoveel mogelijk bij wie we zijn en wat we doen. Tegelijkertijd proberen we zoveel mogelijk loten te verkopen. Alles met als einddoel: zoveel mogelijk geld ophalen voor de maatschappelijke organisaties die wij steunen.

Wij beschouwen deze organisaties als onze partners. We werken dan ook nauw samen met de afdeling goede doelen om op de hoogte te zijn van wat er speelt en om samen zichtbaarheid te geven aan het belangrijke werk van onze maatschappelijke partners. Zo laten we ook aan onze deelnemers zien waar zij dankzij hun deelname allemaal aan bijdragen.
Robin Doezie

Robin Doezie
- Senior Online Marketingspecialist

'Super krachtig merk online nog sterker maken'.

Hoe is de afdeling georganiseerd?

De Postcode Loterij is verdeeld in 3 teams;
  • Werving en online: Dit Team zorgt voor de verkoop van abonnementen door het organiseren van Marketing campagnes
  • Merk & Missie: De collega’s van dit team houden zich bezig met het zichtbaar maken van het merk en uitdragen van de missie over alle kanalen heen.
  • Deelnemer: Dit team doet er alles aan om onze deelnemers blij te houden en als een deelnemer weggaat, voor een goed en leuk afscheid.
De VriendenLoterij heeft naast deze teams ook:
  • Spel: Dit team bedenkt nieuwe spelconcept features en de implementatie daarvan en vernieuwende prijzen
  • Sport: Dit team zorgt voor alle markering activiteiten rondom sport (3.300 clubs & verenigingen en alle eredivisie clubs)
  • Welkom: collega’s in dit team zorgen voor een warm welkom van alle nieuwe deelnemers, op maat per kanaal.
  • Prijzen: zorgen ervoor dat de prijzen op een leuke en verrassende manier bij de deelnemer terecht komen
  • Blijven: zorgen ervoor dat mensen willen blijven meespelen.

Mijlpalen

Vanuit de Postcode Loterij zijn we trots op campagnes zoals Miljoenenjacht, de Vega favorieten, de Straatprijs en de PostcodeKanjer. Dit zijn begrippen geworden in Nederland. En blijven iedere keer in een ander jasje erg succesvol.

Als VriendenLoterij zijn we trots op de lancering van VriendenLoterij Bingo. In korte tijd hebben we met het hele team een nieuw spelconcept neergezet en een lanceringscampagne opgetuigd. Deze Bingo lanceringscampagne zette zich in voor een samenwerkingsorganisatie ‘Samen voor alle kinderen’ die als doel heeft om alle kinderen in Nederland een eerlijke kans te geven. Ook de ruim 270.000 kinderen die in Nederland in armoede opgroeien.

Irene Hogema
- Senior Marketeer

'Werken in een commerciële, dynamische omgeving met als doel de wereld te verbeteren. Dat noem ik nog eens winnen!'
Irene Hogema

Is dit jóuw toekomstige werkplek?

Ben jij maatschappelijk betrokken én zie jij jezelf werken in een hecht team van ondernemende, resultaatgerichte marketeers? Denk jij graag creatief en out of the box? Wij zijn vaak op zoek naar talentvolle, conversie-gedreven mensen met innovatieve ideeën over hoe we meer deelnemers voor onze loterijen kunnen verwerven en hoe we de relatie met onze culturele partners nog sterker kunnen maken.
Job alert

Wil je nooit een vacature missen?