Van data naar inzichten

In Nederland werken we met 30 collega’s samen om data om te zetten in inzichten. We werken met data van miljoenen deelnemers en alle huishoudens in Nederland aan strategische analyses voor onze beide Loterijen.

 Het inzetten van data, inzichten en AI biedt grote kansen voor de loterijen. We werken internationaal samen in de ‘International Analytics Hub’ om de loterijen in alle landen te voorzien van advanced analytics en reporting om de omzet te maximaliseren. Zo bouwen we o.a. internationale modellen die we kunnen toepassen bij evaluaties van belangrijke campagnes, zoals de PostcodeKanjer in Nederland. We werken nauw samen met marketing om betere beslissingen te maken, bijvoorbeeld welk kanaal het beste ingezet kan worden.

Van data naar inzichten

In Nederland werken we met 30 collega’s samen om data om te zetten in inzichten. We werken met data van miljoenen deelnemers en alle huishoudens in Nederland aan strategische analyses voor onze beide Loterijen. 

Het inzetten van data, inzichten en AI biedt grote kansen voor de loterijen. We werken internationaal samen in de ‘International Analytics Hub’ om de loterijen in alle landen te voorzien van advanced analytics en reporting om de omzet te maximaliseren. Zo bouwen we o.a. internationale modellen die we kunnen toepassen bij evaluaties van belangrijke campagnes, zoals de PostcodeKanjer in Nederland. We werken nauw samen met marketing om betere beslissingen te maken, bijvoorbeeld welk kanaal het beste ingezet kan worden.

Dit zijn wij

Ambitieus

Data gedreven werken is een strategische pijler. Wij experimenteren en innoveren om nog meer waarde te halen uit data.

Internationaal

Je werkt nauw samen met Internationale Analytics én marketing collega’s. We delen resultaten en inzichten en werken samen op strategische onderwerpen. Zo inspireren en leren we van elkaar!

Dynamisch

Samenwerken met collega’s, een internationaal overleg, of analyses doen – een dag is gevarieerd, uitdagend maar vooral FUN!

Impact

Jouw analyses, voorspellingen en inzichten dragen bij aan een betere wereld.

Ambitieus

Data gedreven werken is een strategische pijler. Wij experimenteren en innoveren om nog meer waarde te halen uit data.

Internationaal

Je werkt nauw samen met Internationale Analytics én marketing collega’s. We delen resultaten en inzichten en werken samen op strategische onderwerpen. Zo inspireren en leren we van elkaar!

Dynamisch

Samenwerken met collega’s, een internationaal overleg, of analyses doen – een dag is gevarieerd, uitdagend maar vooral FUN!

Impact

Jouw analyses, voorspellingen en inzichten dragen bij aan een betere wereld.
Als Insights Researcher bij de Loterij werk ik op het snijvlak van data en strategie. Of het nu gaat om het meten van campagneprestaties, het spotten van nieuwe markttrends of het verbinden van harde cijfers met consumentengedrag – elke dag biedt nieuwe inzichten die impact maken. En dat alles in een team van gedreven collega's die net zo nieuwsgierig zijn als ik!

Maroescha Sanches

Insights Researcher

Onze organisatie

Bij de Postcode Lottery Group draait alles om impact maken. Met onze unieke formule zorgen we ervoor dat buren samen winnen en we belangrijke fondsen ophalen voor een eerlijke, groene en gezonde wereld. Hier werk je samen, groei je en draag je bij aan echte verandering. Ambitie, initiatief en samenwerking vormen de kern van alles wat we doen.
Samen met onze deelnemers hebben we sinds 1989 al meer dan € 14,5 miljard ingezameld voor honderden goede doelen, waaronder het WWF, het Rode Kruis, KWF Kankerbestrijding en duizenden kleinere sociale en culturele organisaties.

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwste vacatures die bij jou passen, rechtstreeks in je inbox.