Werken aan mooie campagnes én bijdragen aan een betere wereld

De Amsterdamse Nerino (32) kwam in september 2020 als Senior Online Marketeer aan bij de afdeling Marketing van de Postcode Loterij. “Ik zag een vacature voor een sr. Online marketeer voorbijkomen via een recruitmentbureau. Er werd gezocht naar een ‘creatieve en data- en conversie gedreven marketeer, die online marketingcampagnes kan organiseren waar heel Nederland over praat.’ Er stond nog niet bij van wie de vacature was, maar wel dat je in ‘het meest duurzaam verbouwde kantoorpand aan de Beethovenstraat’ zou komen te werken… Dat kon niemand anders zijn dan de Postcode Loterij! Naast de gevraagde competenties werd ik geprikkeld door het grote maatschappelijke belang van de organisatie: zoveel mogelijk fondsen werven voor goede doelen. Je kreeg zelfs de mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen binnen je werkuren. Ik kon dus én werken aan mooie campagnes én bijdragen aan een betere wereld.”

Head first

Als sr. Online Marketeer is Nerino nauw betrokken bij de PostcodeKanjer, de grootste crossmediale campagne van de Postcode Loterij die in december door heel Nederland te zien is en waarin op nieuwjaarsdag traditiegetrouw heel veel winnaars uit dezelfde wijk blij worden gemaakt met een geldprijs. Dit jaar is dit een recordbedrag van 56,7 miljoen euro. Nerino: “Ik zat nog midden in mijn inwerktraject toen ik hoorde dat ik voor het eerst mee mocht draaien op de PostcodeKanjer. Ik zag het direct als een kans om in de grootste campagne van het jaar mijn krachten te bewijzen. Ik richtte me op het rond maken van de online strategie en het mediaplan: waar willen we zichtbaar zijn en wat gaan we waar inkopen. Het was een heel spannende en complexe campagne om mee te starten, zeker omdat ik de interne processen nog niet goed kende. Maar ik heb in een korte tijd zoveel kunnen leren! Het was head first, maar dat beviel goed.”

Jaar 2

“Dit jaar ben ik weer hoofdverantwoordelijk voor het online deel van de PostcodeKanjer en waren de eerste verschijnselen van de kanjerkoorts al in het voorjaar aanwezig: als heel Nederland bezig is met het plannen van de zomervakantie, zijn wij met een creatief team razend enthousiast aan de wintercampagne aan het werken. We nemen de learnings van vorig jaar mee, pakken het groots aan en er is veel ruimte voor creativiteit en innovatie. Intern lijkt er een knop om te gaan: iedereen is toegewijd en we werken met zijn allen toe naar die fantastische decembercampagne, dé afsluiter van het jaar. Daar zit magie in!”

Mijn Kanjerdroom

Vorig jaar konden we de Kanjertruck helaas niet laten rijden en was er geen Wijkfeest als gevolg van de coronamaatregelen. Nerino heeft dus nog nooit een Wijkfeest voor de winnaars van de PostcodeKanjer meegemaakt als loterijmedewerker. Wij vroegen hem naar zijn ‘Kanjerdroom’. Nerino: “Het lijkt me echt fantastisch als we weer een traditioneel wijkfeest kunnen organiseren, waar de kanjerkoorts tot uitbarsting komt. Daar zou ik dan met collega’s vieren dat we met z’n allen zo hard aan de campagne hebben gewerkt, maar ook dat er zoveel deelnemers in de prijzen vallen. Het lijkt me geweldig om samen met Gaston in de Kanjertruck naar de winnende postcode te rijden en daar al die blije gezichten te zien. Dát is mijn Kanjerdroom!”